A világ leghosszabb hídja díjat többféle kategóriában is ki lehet osztani, attól függően, hogy tengeri hídról, gyalogos hídról vagy éppen egy-egy nagyobb természetes szakadékot összekötő építményről van szó. Szerkezetük szerint is meg tudunk különböztetni: függőhidakat, gerendahidakat, konzolos hidakat, ívelt hidakat vagy esetleg ferdekábeles híd típusokat. Anyaguk szerint is változó méretű és típusú hidakat lehet építeni tehát fából, kőből, vasbetonból, acélból illetve e kettő keverékéből készítenek, sőt Japánban elterjedtek a növényi indákból készített hidak.
A világ leghosszabb hídja, hol máshol épült volna, mint a fejlődő Kínában, a Tanjang–Kunsan vasúti híd immáron 2011 óta tartja a Guinness Rekordok Könyve szerinti 164,8 km hosszával a leghosszabb híd címet. Az építményt 2006-ban kezdték el építeni és 2010-re lett kész az átadására 2011 júniusában került sor. Több, mint tízezer ember dolgozott 4 éven keresztül a híd építésén, érdekessége, hogy az egyik 9 km-es része áthalad a Yangcheng tó felett is. A vasúti hídon a Peking–Sanghaj nagysebességű vonatai haladnak át rendszeresen.
A világ leghosszabb tengeri hídja szintén Kínában készült, Az 55 kilométer hosszú hidat 2010-ben kezdték építeni és 2017 év végén nyitották meg a forgalom előtt. A világ leghosszabb tenger felett átívelő hídja, amely Kína déli Kuangtung tartományát köti össze Hongkonggal és Makaóval két fő szerkezeti részből áll: híd fő szerkezete 29,6 kilométer hosszú, egy része 6,7 kilométer hosszan föld alatti alagútban fut tovább. A híd használatával az eddig három óráról mindössze fél órára csökken a Honkong és Zsuhaj közötti távolság megtételének ideje, és a Gyöngy-folyó deltájában lévő városoknak is jobb lesz a közlekedési kapcsolata.
A világ leghosszabb gyalogos hídja “Charles Kuonen” Svájcban található Zermatt közelében, ráadásul függőhíd amelynek hossza 496 méter és egy 85 méter mély szakadék fölött ível át. Érdekessége, hogy a 2017-ben elkészült gyalogos híd valójában egy 2010-ben épült hasonló átjárót pótol, amelyet alig két hónapnyi működés után le kellett bontani, mert kőomlásban megsérült. Az új híd pilléreit 200 méterrel odébb, egy kőomlásveszélytől mentes helyen rögzítették. Maga a híd a Grächen és Zermatt közti kétnapos gyalogtúra-útvonalat, az úgynevezett Európa-utat teszi járhatóbbá a Grabengufer-szakadék áthidalásával.
Bár ugye a világ leghosszabb hídja közel 165 km mégis a legnagyobb mérnöki mutatványnak a híd pilléreinek úgy nevezett támaszközeinek távolságának maximális hossza határozza meg, hiszen a cölöpökön álló hidat csak “le kell gyártani” és egymás mellé helyezni az elemeket, addig a legnagyobb támaszköz elérése a fizikai határait súrolja így a hídépítő mérnökök legnagyobb kihívása ez. A leghosszabb támaszközű híd rekordjával pedig a Japánban Kobe tartományban található 1998-ban épült Akasi Kaikjó híd rendelkezik.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: